Zasady zdrowej diety

Ostatnio zacząłem chodzić do dietetyka klinicznego. Cieszę się z tego, ponieważ dzięki dietetykowi zmieniło się moje samopoczucie, mam teraz więcej energii, jestem radośniejszy. Dietetyk kliniczny z Wrocławia pomógł mi także w odchudzaniu – a to wszystko w 3 miesiące. Na podstawie tych trzech miesięcy z dietetykiem postanowiłem napisać moje przemyślenia na temat diety.

1. Zachowaj równowagę.
Zjedz 45% węglowodanów, 30% białka i 35% zdrowych tłuszczów – oliwa z oliwek, ryby lub orzechy. Posyp migdały na sałatkę, ułóż parmezan na pełnoziarnistym makaronie lub pokrój awokado na kanapkę.Tłuszcz będzie nośnikiem smaku, który pomaga solidnie wypróbować inne produkty.”

2. Unikaj wszystkiego, co sztuczne.
Trzymaj się prawdziwych produktów spożywczych, takich jak warzywa, owoce, orzechy, chude mięso, o niskiej zawartości tłuszczu nabiał i pełnoziarnisty makaron, ryż i chleb. „Chodzi o to, aby uzyskać jak największą porcję kalorii składników odżywczych, przetworzone produkty spożywcze zawierają dużo śmieci, a prawdziwa żywność jest bogata w antyoksydanty i jest pełna błonnika”.

3. Kupa zielonych śmieci.
„Główną częścią diety powinny być warzywa, takie jak pomidory, grzyby, cukinia, szpinak i inne warzywa”. Warzywa bogate w błonnik i wodę, które napełniają was. „Będziesz zaskoczony, ile możesz zjeść, kiedy będziesz postępować zgodnie z tym planem.”

4. Zachowaj dziennik żywności.
„Ludzie, którzy zapisują to, co jedzą po każdym posiłku, tracą dwa razy więcej niż ci, którzy tego nie robią.”

5. Ustaw zdrowe granice.
„Na wystawie zalecamy kobietom spożywanie od 1200 do 1500 kalorii dziennie, a mężczyzn od 1600 do 2400, w zależności od ich wielkości” – mówi dietetyk. „Jeśli jesteś bardzo zmęczony, zjedz trochę więcej, chodzi o zmianę stylu życia i zrobienie czegoś zrównoważonego.”

6. Nigdy nie pozwalaj sobie na głodzenie lub bycie przepełnionym.
„Kiedy jesteś bardzo głodny, wybierasz niewłaściwe pokarmy i jesz za dużo, przestań, gdy poczujesz się komfortowo, nigdy nie musisz rozpinać spodni!”