Przyszłość transportu

Teraz wyobraź sobie alternatywną przyszłość, w której każdy, kto kiedyś posiadał tradycyjny samochód, ma zamiast tego AV (autonomiczny transport: niebawem przeczytasz o tym w dziale transport na tewb). Wielu nielicencjonowanych osób kupuje również urządzenia AV do użytku osobistego, chociaż nie miały samochodu przez wiele lat lub nigdy go nie miały. Liczba kilometrów pasażerskich zwiększyła się o 25 procent, a koła AV czekają, aż ich właściciele dokonają zakupów lub wykonają zamówienia, jeśli nie ma miejsc parkingowych, lub wykonują różne zamówienia, od dostawy produktów do zbiórki prania chemicznego. Ulice miejskie stają się jeszcze trudniejsze Dzięki odpowiedniej infrastrukturze umożliwiającej dzielenie się mobilnością, wielostopniowe roboty-taksówki mogą przejechać 500 miliardów mil na drogach USA – około 9 procent całości – do 2030 roku. Do 2040 roku mogą stanowić 50 procent wszystkich przejechanych mil. Oprócz mniejszej liczby korków, emisje pojazdów mogą spaść. Przy większej liczbie używanych AV, które powodują mniej błędów niż kierowców ludzi, śmiertelność w transporcie może się zmniejszyć. Nieruchomości, wcześniej przeznaczone na parking, mogą być przekształcone w nieruchomości komercyjne lub mieszkaniowe. Podsumowując, te ulepszenia mogą przynieść korzyści ekonomiczne w wysokości 850 miliardów dolarów, nawet po początkowej naprawie utrzymanie dróg będzie poważnym i ciągłym problemem. Pogorszenie warunków drogowych jest nie tylko przeszkodą dla kierowców ludzi: są one głównymi przeszkodami dla ABC. Aby zapewnić wyższy poziom autonomii, oprogramowanie do mapowania musi być bardzo dokładne – na przykład w przypadku skomplikowanych skrzyżowań będzie musiało rejestrować wymiary w calach. Jeśli drogi ulegną pogorszeniu, a znaki drogowe znikną, fizyczna struktura skrzyżowania będzie się stale zmieniać. Zatem nawet niewielkie zmiany mogą utrudniać wzrost ABC.

Aby uniknąć problemów, ponieważ ABC stają się coraz bardziej powszechne, urzędnicy transportu mogą rozważyć bardziej systematyczne naprawy niż tradycyjnie. Urzędnicy mogą również rozważyć współpracę z firmami kartograficznymi w celu zapewnienia, że ​​mapy AV o wysokiej rozdzielczości mogą być szybko aktualizowane w opłacalny sposób podczas wykonywania dużych napraw.

W niektórych przypadkach urzędnicy państwowi mogą wykorzystywać wzrost AV jako okazję do poprawy planowania kapitału na ulicach. Mogą wyeliminować niektóre kosztowne naprawy, przeznaczając więcej środków na konserwację prognostyczną. Takie wysiłki mogą obejmować wysyłanie bezzałogowych statków powietrznych lub AV, aby zidentyfikować potencjalne problemy przed ich eskalacją. Urzędnicy mogą również rozważyć nawiązanie partnerstwa z różnymi zainteresowanymi stronami, takimi jak przedsiębiorstwa użyteczności publicznej, działy transportu i firmy kablowe, aby zapewnić skoordynowaną i opłacalną naprawę ulic. Na przykład mogą zgodzić się na przeprowadzenie napraw i zainstalowanie nowej infrastruktury komunalnej na tym samym odcinku drogi w tym samym czasie lub zrobić to szybko, eliminując potrzebę wielokrotnego zamykania dróg.