Kontakt

Praca w call center w dziale sprzedaży polega na dzwonieniu do klientów i oferowaniu im różnych produktów. Jest to praca dość trudna, traktowana z niechęcią zarówno przez pracowników ją wykonujących, jak i klientów, którzy odbierają telefony i są namawiani do kupna różnych produktów i usług.

Czym jest cena towaru

Odpowiadam na pytanie, które zadaje mi wiele osób, które się z nami kontaktuje.
Cena, czyli kwota jaką trzeba zapłacić za dany towar lub usługę, jest uznawana za jeden z najważniejszych narzędzi oddziaływania przez firmę na rynek oraz realizacji jej celów. Odpowiednie ustalenie cen produktów oraz usług oferowanych przez firmę, jest bardzo ważnym zadaniem dla każdego przedsiębiorcy. Ma to podstawowe znaczenie dla firmy, a jednocześnie zalicza się do najtrudniejszych zadań marketingowych.

Cena w istotnym stopniu decyduje o pozycji firmy na rynku, zatem jest ustalenie powinno być podporządkowane strategii marketingowej produktu oraz strategii samej firmy. Przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek wiele firm korzysta ze sprawdzonych strategii cenowych. Najpopularniejszą z nich jest centa penetracyjna – dość niska, a więc zachęcająca klienta do przetestowania nowego produktu.

W przypadku bardziej wymagających klientów stosowana jest cena wysoka, będąca odwrotnością ceny penetracyjnej. Najbardziej ryzykowną strategią cenową, na którą mogą pozwolić sobie tylko producenci naprawdę wyjątkowych produktów, jest cena dopasowana do cen wyrobów czy usług oferowanych przez konkurentów. Zdecydowana większość firm prowadzi świadomą politykę różnicowania ceny podstawowej produktu.